قیف فروش چیست؟

قیف فروش یک سیستم بازاریابی است. یک پروسه ایده آل که در آن مراحلی که یک بازدیدکننده به یک مشتری احتمالی و از مشتری به خریدار دائمی تبدیل می‌شود را می‌بینید.

هدف از بکارگیری قیف برای تمیزی و راحتی کار است. وقتی شما می‌خواهید روغن اتومبیل‌تان را تعویض کنید، برای جلوگیری از ریختن روغن روی موتور و هدر رفتن آن از قیف استفاده می‌کنید تا تمامی روغن داخل موتور ریخته شود. قیف فروش هم چنین کارکردی دارد و از پراکنده شدن و از دست رفتن مشتریان بالقوه جلوگیری می‌کند. ایده استفاده از قیف استعاره‌ای برای فروش و بازاریابی در تجارت، ریشه در بازاریابی کلاسیک دارد. توجه، علاقه، تصمیم و عمل چهار عنصر کلی هستند که چگونگی ایجاد روابط با مشتری را توصیف می‌کنند.

قیف بازاریابی محتوا برای فروش

بازاریابی یک وب‌سایت، دارای پروسه‌ای پیچیده است. از آنجایی که سئو بطور فزآینده مشکل شده و شبکه‌های اجتماعی هم وقت‌گیر هستند، هیچ چیزی مهم‌تر از طراحی قیف بازاریابی محتوا خودتان نیست.

تصور کنید شما مسئول آژانس مسافرتی هستید و در وب‌سایت‌تان اطلاعاتی راجع به خودتان و خدماتی که ارائه می‌کنید وجود دارد. با یک تماس ساده تلفنی ممکن است چند مشتری احتمالی پیدا کنید. اما به جای اینکه منتظر بمانید تا مردم گوشی را برداشته و به آژانس شما زنگ بزنند، با ارائه مطلبی جالب مشتریان هدف‌تان را به‌راحتی جذب می‌کنید. به عنوان مثال با انتشار و ارسال مطلبی با عنوان اینکه چطور در هزینه تعطیلات بعدی خانواده خود، 50 درصد صرفه‌جویی کنید. (در ایمیل‌های ارسالی اسم کوچک مشتریان را قرار دهید.)

این یک مثال از آهن‌ربای مشتری است. ما معتقدیم که هر وب‌سایتی باید یک آهن‌ربای مشتری داشته باشد. شما می‌توانید هر هفته (یا هر ماه) خبرنامه‌ای از فرصت‌های مسافرتی به افراد داخل لیست‌تان ارسال کنید. گزارش‌های اختصاصی، کوپن‌هایی محدود و جوایز، فرصت‌های خوبی برای ارسال خبرنامه هستند.

از آنجایی که در این مثال کار اصلی شما در تجارت ثبت سفرها است، هدف نهایی شما تبدیل مشترکین خبرنامه به خریداران بسته‌های مسافرتی خواهد بود. اگر شما یک قیف فروش عالی را توسعه دهید، می‌توانید لیست خود را تقسیم کرده و هدف بازاریابی‌تان را بیشتر و دقیق‌تر به مشتریان احتمالی‌تر و فعال‌تر متمرکز کنید.

بدین طریق شما باید شروع به فهمیدن بیشتر درباره لیست و ارائه محصولات و خدمات جدید به مشتریان هدف خود کتید.

قدرت محتوا

همانطوری که در مثال فوق نشان داده شد مهم‌ترین بخش در هر قیف فروش مجازی محتوای آن است. اگر می‌خواهید مشتریان بالقوه‌ای را در وب‌سایت خود جلب کنید، در درجه اول به یک محتوا نیاز دارید و اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان بالقوه بیشتری را به مشتریان احتمالی تبدیل کنید نیز به محتوا نیاز دارید. پیشنهاد گزارش مجانی یا دوره‌های الکترونیکی به شما اجازه می‌دهد تا آدرس‌های ایمیلی بیشتری را با محتوای اختصاصی دریافت کنید. انتشار خبرنامه‌های دوره‌ای روشی عالی در ایجاد رابطه محکم‌تر با مشتریان خودتان است.

محتوا بسیار قدرتمند است بطوریکه بسیاری از برندهای بزرگ، بیشتر ترجیح می‌دهند به جای بازاریابی اینترنتی از بازایابی محتوا استفاده کنند. توانایی شما در ارتباط با مشتریان بالقوه، تعیین کننده موفقیت شما خواهد بود.

وقتی شما از مشتریان بالقوه خود پشتیبانی می‌کنید، شما به آنها ارزش افزوده‌ای ارائه می‌کنید. البته هیچ وقت تمامی مشتریان بالقوه به مشتری دائمی تبدیل نخواهند شد. به یاد داشته باشید که یک لیست 10,000تایی ضعیف و فیلتر نشده نمی‌تواند هرگز در مقابل یک لیست 100تایی قوی ایستادگی کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا