راه اندازی کسب و کار اینترنتی با سیستم های همکاری در فروش

تبلیغات

اینترنت یک شاهراه کسب درآمد است. از اینترنت می توان پول بدست آورد. می توان یک کسب و کار راه اندازی کرد، خرید و فروش کرد و از طریق آن امرار معاش نمود.

در این مقاله شما می توانید با دو روش کسب درآمد از کسب و کارهای اینترنتی از طریق سیستم های همکاری در فروش آشنا شوید.

فروش از طریق سیستم های همکاری در فروش

منظور از سیستم های همکاری در فروش، فروشگاه های آنلاینی است که شما می توانید در آنها به صورت رایگان عضو شوید و سپس برای محصولات موجود در فروشگاه، تبلیغ کنید، بازاریابی نمایید و مشتری علاقه مند به خرید، پیدا کنید. در صورتی که مشتری محصولی را سفارش دهد، شما از بابت این فروش، پورسانت دریافت خواهید کرد.

همکاری در فروش در دنیا (که Affiliate Marketing نامیده می شود) بسیار پُر طرفدار است. چون:

  • اگر شما صاحب فروشگاهی هستید، به جای آنکه خودتان بابت تبلیغات هزینه زیادی انجام دهید، می توانید همکاری در فروش بگذارید و به دیگران بابت فروش شان پورسانت پرداخت کنید. به این ترتیب، تبلیغات بیشتری خواهید داشت و میزان فروش شما بیشتر خواهد شد. البته حتماً مراقب باشید تا افرادی که در سیستم شما درخواست همکاری می دهند، به مشتریان وعده های دروغین ندهند. شاید این وعده ها منجر به فروش شود، اما پس از مدتی با گروهی از مشتریان ناراضی مواجه خواهید شد و مسلماً فروش تان نیز در آینده کاهش می یابد.
  • اگر شما صاحب فروشگاه نیستید، شما می توانید بدون دغدغه فاسد شدن محصولات، هزینه انبارداری و… تنها اقدام به معرفی و تبلیغ محصولات کنید و سایر مراحل کار از جمله تهیه محصولات، بسته بندی، ارسال و مسائل مالی را به عهده فروشگاه یا شرکت مورد نظر بگذارید. به این ترتیب شما بدون محدودیت زمانی و مکانی می توانید به کار مشغول شوید. شما می توانید کارمند باشید، خانه دار باشید و… و از این راه درآمد داشته باشید.

در اینجا بسیار مهم است که به چند نکته توجه داشته باشید:

  1. از صلاحیت فروشگاه یا شرکت، مطمئن شوید. برخی شرکت ها و فروشگاه ها هستند که پس از فروش، پورسانت ها را پرداخت نمی کنند. یا برخی فروشگاه ها اجناس بی کیفیت برای مشتریان ارسال می کنند. در این حالت اگر شما از نام خود در زمان فروش استفاده کرده باشید، از آن به بعد شما به عنوان فروشنده ای بد نام شناخته می شوید.
  2. به تعداد محصولات موجود توجه داشته باشید. گاهی از یک محصول تنها ۲ یا ۵ عدد موجود است و اگر شما برای این محصول زمان و سرمایه بگذارید، نمی توانید فروش بالایی بدست آورید چون تعداد محصولات موجود کم است و همه مشتریان نمی توانند خرید کنند.
  3. به پورسانت توجه داشته باشید. برای محصولی تبلیغ کنید که میزان پورسانت آن، نسبت به زمانی که می گذارید و هزینه مالی که انجام می دهید، به صرفه باشد.
  4. به مبلغ و زمان پرداخت پورسانت ها توجه کنید. برخی فروشگاه ها هر هفته تسویه حساب می کنند و برخی دیگر، ممکن است ماهانه این کار را انجام دهند. خب مسلماً هر چقدر زودتر پول بدست تان برسد، خیلی بهتر است.
  5. به بروز بودن محصولات فروشگاه توجه داشته باشید. هر چقدر محصولات فروشگاهی، جدیدتر و بروزتر باشد، اقبال مردم نیز بیشتر می شود. در نظر بگیرید محصولی در همه فروشگاه های آنلاین و غیر آنلاین موجود باشد، آن وقت شما چند مشتری پیدا می کنید؟ تا اینکه محصولی تک داشته باشید.

چگونه شروع کنم؟

  1. به وب سایت های فروشگاهی که همکاری در فروش دارند، مراجعه کنید.
  2. برخی از فروشگاه ها، به شما یک لینک اختصاصی یا آدرس اینترنتی اختصاصی می دهند و اگر کسی با آن آدرس به سایت آنها مراجعه کند، به معنای این است که از طرف شما بوده است. استفاده از این روش، پیشنهاد نمی شود. چون ممکن است دفعه اول، مشتری از لینک استفاده کند، اما پس از آنکه با سایت فروشگاه آشنا شد، از آن به بعد مستقیماً به آدرس فروشگاه مراجعه می کند و از لینک شما دیگر استفاده نمی کند. به این ترتیب شما مشتری وفاداری که چندین بار خرید کند، بدست نمی آورید.
  3. شما یک آدرس سایت یا دامین مانند www.youc.ir ثبت می کنید و به فروشگاه اصلی، درخواست می دهید که تنظیمات لازم را انجام دهد تا شما یک فروشگاه مجزا داشته باشید. فروشگاهی که محصولاتش همان محصولات فروشگاه اصلی است اما نامی از فروشگاه اصلی در میان نخواهد بود. مقاله از سیر تا پیاز ثبت دامنه وب سایت را مطالعه نمایید تا با چگونگی و اهمیت انتخاب یک آدرس اینترنتی آشنا شوید.
  4. پس از خرید دامنه و دریافت فروشگاه اختصاصی، شروع به تبلیغ و جذب مشتری کنید. هرچه مشتری بیشتری جذب کنید، درآمد بیشتری کسب می کنید.

نکته بسیار مهم دیگری که در اینجا وجود دارد، این است که لزوماً به دنبال مشتری در اینترنت نباشید. اینترنت فضای بسیار بزرگی است که در تمام شبانه روز، مخاطب دارد. واقعیت این موضوع را می توانید در برنامه هایی مانند اینستاگرام مشاهده کنید که در همه ساعات، افرادی در حال نوشتن، لایک کردن و… هستند. اما توجه داشته باشید که افراد بسیاری هم در جامعه از جوان تا پیر و حتی تحصیل کرده وجود دارند که کار با کامپیوتر را به خوبی بلد نیستند. آنها برای پرداخت قبض هایشان به کافی نت می روند. آنها برای خرید آنلاین، تماس می گیرند و درخواست شماره کارت می کنند. بنابراین شما می توانید با تبلیغات خارج از اینترنت نیز مشتری جذب کنید. به عنوان مثال بسیاری از تبلیغاتی که در تلویزیون یا ماهواره مشاهده می کنید که محصولی را نمایش می دهند و به عنوان مثال می گویند عدد ۵ را به شماره xxx پیامک کنید، لزوماً سازنده و ارسال کننده مستقیم آن محصول نیستند بلکه آن تبلیغ را فروشنده ای داده است که پورسانت دریافت می کند.

زیر مجموعه گیری در سیستم های همکاری در فروش

تمام سیستم های همکاری در فروش، امکان زیر مجموعه گیری دارند. یعنی شما می توانید افراد دیگری را نیز مانند خود، به این فروشگاه ها معرفی کنید و از درآمد آنها، پورسانت دریافت کنید.

شما می توانید از این دو روش همزمان استفاده کنید. برخی افراد نیز هستند که نمی خواهند مستقیم اقدام به فروش کنند. اما زیر مجموعه می گیرند و از درآمد آنها، درآمد کسب می کنند. حتی در این روش، شما می توانید دوره های آموزشی فروش برگزار کنید و نحوه کار و فروش در سیستم های همکاری در فروش را آموزش دهید و افراد شرکت کننده در دوره هایتان را زیر مجموعه خود کنید.

منابع

مقاله علمی و آموزشی «راه اندازی کسب و کار اینترنتی با سیستم های همکاری در فروش»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری و نگارش هیئت تحریریه علمی پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد.

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه