آموزش مایکروسافت اکسس – قسمت پنجم

نرم افزارهای سیستم مدیریت پایگاه داده همچون اکسس (Access) ابزاری برای تولید بانک های اطلاعاتی و مدیریت آنها هستند. این نرم افزارها شرایطی را فراهم می کنند تا بتوان انواع متفاوت داده ها را ذخیره سازی، ویرایش و بازیابی نمود. بازیابی اطلاعات شامل استخراج اطلاعات مفید از داده های بانک اطلاعاتی در قالب های مختلف مانند فرم، گزارش و… است.

اکسس به عنوان یکی از این نرم افزارها، اطلاعات را به صورت جداولی شامل سطرها و ستون ها مانند آنچه در کاربرگ های اکسل (Excel) دیده می شود، سازماندهی می کند. بسته به موضوعی که بانک اطلاعاتی برای آن طراحی می شود، ممکن است بانک اطلاعاتی شامل یک یا چند جدول باشد. برای مثال شما برای نگهداری اطلاعات تماس دوستان خود فقط نیاز به یک جدول در بانک اطلاعاتی دارید که در آن نام و نام خانوادگی، آدرس و شماره تلفن دوستان تان را نگهداری کنید ولی اگر همین اطلاعات به عنوان مشخصات دانش آموزان در بانک اطلاعاتی یک مدرسه ذخیره شوند، نیاز به جداول دیگری نظیر جدول اطلاعات نمرات هر دانش آموز و جدول ثبت مشخصات دروس اخذ شده نیز می باشد.

در قسمت پنجم فیلم آموزش مایکروسافت اکسس شما می توانید با ارتباط جداول با هم (Relations) آشنا شوید.

منابع

فیلم آموزش مایکروسافت اکسس با تدریس محمد ایمانی (مدرس IT) توسط واحد چند رسانه ای پورتال یو سی (شما می توانید) برای نمایش آماده شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا