کسب و کار خود را یک سرگرمی ندانید

تبلیغات

پدران و مادرانمان از کودکی به ما یاد دادند شغلی را انتخاب کنیم که از وارد شدن و قرار گرفتن در مسیر آن لذت ببریم و به آن عشق بورزیم. طبق تحقیقات انجام شده ۴۹ درصد آمریکایی ها از شغل هایشان راضی نیستند و مرتباً شغل شان را عوض می کنند. به کسب و کار خود فکر کنید. آیا شما به کسب و کارتان به عنوان یک سرگرمی نگاه می کنید یا به عنوان یک شغل؟

در این مقاله شما می توانید با ۵ روش برای تغییر ذهنیت و پایدار کردن کسب و کار خود در بلندمدت آشنا شوید.

۱) تعهد

راه اندازی یک کسب و کار چیزی نیست که شما یک نگرش گاه به گاه و ضعیفی به آن داشته باشید. چیزی نیست که شما در اوقات فراغت تان یا زمانی که حوصله دارید به آن بپردازید. شما باید کاملاً به آن متعهد باشید و تمرکزتان را برای رسیدن به موفقیت روی آن بگذارید.

می دانم به چه چیزی فکر می کنید: «با خود می گویید اما اگر من کسب و کارم را شروع کردم و نیاز به جدا کردن زمان بین کسب و کارم و شغل اصلی ام داشتم چه کار کنم؟» من کاملاً درک می کنم. اما تا زمانی که شما فقط عصرها و آخر هفته ها به کسب و کار خود می پردازید، نیاز دارید تا بیشتر کار کنید. شاید این فشار جانبی شما باشد اما باید فراتر از یک پروژه جانبی باشد.

۲) اهداف تان را تعیین کنید.

هدف پشت یک کسب و کار بسیار متفاوت تر از هدف پشت یک سرگرمی است. سرگرمی های شما تنها برای شما یک سرگرمی هستند. اما کسب و کار شما در مدتی که از آن لذت می برید، یک هدف دارد. شما یک چشم انداز و خواسته ای دارید و می خواهید رشد کنید. اگر می خواهید کسب و کارتان دوامی داشته باشد، نمی توانید آرام بنشینید و فقط موقعیت را بپذیرید. شما باید برای جایی که کسب و کارتان می خواهد به آن برسد یک استراتژی داشته باشید تا بدانید چگونه باید به آنجا برسید. چه تلاشی برای انجام آن می کنید؟ اگر اینکار را برای زندگی تان انجام می دهید چه کارهایی برای کسب درآمد انجام خواهید داد؟ فرآیند شما چگونه و چقدر کارآمد خواهد بود؟

۳) سخت کار کنید.

استیو جابز موسس شرکت اپل در سال ۲۰۰۵ در گفتگو با استنفورد گفت: «کار شما بخش بزرگی از زندگی شما را پُر می کند و تنها راه برای داشتن رضایت خاطر این است که هر کاری را که باور دارید کار فوق العاده ای است انجام دهید.»

در یک دنیای کامل، همه ما هر روز به شغل هایمان عشق می ورزیم. اما واقعیت این است که ما کارهایی را که دوست داریم در روز انجام نمی دهیم. حتی اگر اینکار کاملاً حرفه ما باشد. راه اندازی یک کسب و کار فراتر از کارهای سرگرم کننده است. شما باید برای انجام کارهایی که دوست ندارید آمادگی داشته باشید، مانند پرداخت صورتحساب ها، تماس های تلفنی و شاید مدیریت یک تیم.

۴) روی سود تمرکز کنید.

اختلاف عمده بین یک کسب و کار و یک سرگرمی چیست؟ پول.

دان پاپرز و مارتا روجرز در کتاب شان «مدیریت تجربه و روابط مشتری: یک چهارچوب استراتژیک» نوشتند: «اگر مشتری ندارید، کسب و کار ندارید، بلکه سرگرمی دارید.»

اگر شما تازه شروع کرده اید، شاید هنوز درآمدی ندارید، اما این باید هدف شما باشد. کسب و کار شما در واقع تا وقتی سودآوری نداشته باشد یک کسب و کار نیست. برای اطمینان از طول عمر، کسب و کارتان باید چیزی باشد که شما بتوانید از آن پول بدست آورید.

۵) ارزش خود را بدانید.

کارآفرینان موفق می دانند در چه کارهایی خوب هستند و در چه کارهایی خوب نیستند. گاهی اوقات کارهایی که دوست دارید انجام دهید و کارهایی که می توانید به خوبی انجام دهید بسیار متفاوت هستند. اگر شما در کاری خوب نیستید هیچ راهی برای تبدیل آن به کسب و کار وجود ندارد. من از آواز خواندن لذت می برم اما هیچکس برای آواز خواندن به من پولی نمی دهد.

بطور مشابه، برای هر کاری که انجام می دهید باید یک نیاز پشت آن باشد. من بازی های ویدئویی را دوست دارم اما این یک گزینه کسب و کار قابل اعتماد نیست. ست گودین وبلاگ نویس می نویسد: «شما برای محصولات تان مشتری پیدا نمی کنید.» برای موفقیت، شما باید تقاطع کارهایی که خوب بلدید، کارهایی که دوست دارید و آنچه مردم نیاز دارند را پیدا کنید. وقتی شما بتوانید این سه جعبه را بررسی کنید، وقت آن است که بدانید به طلا رسیده اید.

منابع

مقاله علمی و آموزشی «کسب و کار خود را یک سرگرمی ندانید»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری، ترجمه و نگارش هیئت تحریریه علمی پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا یادداشت سوجان پاتل ترجمه مریم ولی پور نورعلی از مجله پنجره خلاقیت، به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.

برچسب ها
تبلیغات
HiU Company

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط