گرنت کاردون کیست؟
گرنت کاردون (Grant Cardone) متولد 1958، فروشنده صاحب نام جهانی، نویسنده، کارآفرین و سخنران برجسته آمریکایی است. او 8 کتاب پُر فروش تالیف کرده، 3 شرکت چندین میلیون دلاری تاسیس کرده، موسس و مدیر عامل شرکت فناوری های آموزشی کاردون است و در سال 2010 جایزه فارغ التحصیل ممتاز را از دانشگاه مک نیس دریافت کرد.
از حسابداری تا فروشندگی ماشین
کاردون در سال 1976 در رشته حسابداری از دانشگاه مک نیس (McNeese State University) فارغ التحصیل شد، اما پس از اتمام تحصیلات تصمیم گرفت که این رشته را دنبال نکند و به سراغ حرفه فروش اتومبیل برود؛ زیرا به عقیده خود هیچ وقت نمی توانست با گرفتن حقوق از دیگران، اهدافی را که برای خود تعیین کرده بود بدست آورد.
کاردون در یکی از مصاحبه های خود اعتراف کرده است که پس از چندین سال فعالیت به عنوان فروشنده ماشین، فهمیده است که عملکرد موفقی ندارد و نمی داند که چگونه باید بفروشد. به همین دلیل تصمیم می گیرد که فروش را بیاموزد.
اهمیتی ندارد که شغل شما چیست، یک شیمیدان، دکتر، وکیل یا فیزیوتراپ؛ در هر حال باید چیزی بفروشید.
دیدگاه های کاردون در زمینه مدیریت، اقتصاد، بازاریابی، فروش و کسب و کارهای کوچک او را به شخصیتی معتبر برای رسانه هایی تبدیل کرده است که به دنبال ایده ها و نظرات خاص در حوزه های واقعی هستند. دغدغه اصلی کاردون این است که به افراد آموزش دهد چگونه خود، محصولات و خدماتشان را بفروشند.
به عقیده کاردون، کسب موفقیت اصلی ترین وظیفه، تعهد و مسئولیت افراد است و برای دستیابی به آزادی حقیقی باید از محدودیت ها و عقاید پیش پا افتاده عبور کرد. به اعتقاد وی، فروشندگان دارای دو مشکل عمده هستند:
- فروشندگان نمی خواهند یک فروشنده باشند و نمی دانند که زندگی آنها وابسته به فروش است.
- فروشندگان درگیر فروش می شوند و فروش برای آنها مثل یک فرآیند مکانیکی است.
او بیان می کند که همه افراد تمایل دارند کارآفرین، مدیر عامل یا قائم مقام باشند؛ اما اگر نتوانند محصول، ایده یا رویاهای خود را بفروشند، در نهایت مجبور هستند برای شخص دیگری کار کنند.
تالیفات گرنت کاردون
گرنت کاردون با تالیف 8 کتاب بازرگانی، یکی از پُر فروش ترین نویسنده های نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و آمازون است؛ او همه کتاب های خود را پس از بحران مالی سال 2008 نوشته است.
کاردون اولین کتاب خود را در سال 2008 با عنوان «فروش برای بقا» منتشر کرد؛ به گفته او در این کتاب، امروزه همه افراد در حال فروش محصولات، خدمات یا حتی یک دیدگاه ساده هستند؛ اما بخش اعظم این افراد با فرمول ها و قوانین فروش آشنایی نداشته و نمی دانند که زندگی آنها تا چه میزان به فروش وابسته است.
به اعتقاد وی، در کتاب «قانون 10X» تنها تفاوت بین موفقیت و شکست، قانون 10X است، تنها قاعده ای که پیشگامان این حوزه در شکوفاترین حوزه های زندگی خود از آن استفاده می کنند.
«بفروشید یا فروخته شوید» پنجمین تالیف کاردون است. به گفته وی، در این کتاب باید با تمامی موضوعات زندگی به عنوان یک فرآیند فروش رفتار شود، آشنایی با قواعد فروش یک پیش نیاز برای موفقیت در تمامی حوزه ها است. او در این کتاب تکنیک ها و روش های مورد نیاز برای برتری در هنر فروش را جزء به جزء شرح می دهد.
کتاب «اگر اول نشوید، آخر خواهید شد» به معرفی استراتژی های موفق برای فروش محصولات و خدمات فروخته نشده می پردازد.
منابع
مقاله علمی و آموزشی «گرنت کاردون کیست؟»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری و نگارش هیئت تحریریه علمی پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد.