تفاوت قیمت ساینا کارخانه و بازار

ساینا در تیپ‌های مختلف توسط کارخانه سایپا عرضه شده و به تازگی عرضه رسمی ساینا اس با استاندارد 85 گانه نیز آغاز شده است. تفاوت قیمت حدوداً 100 میلیونی میان قیمت کارخانه و قیمت بازار این مدل از ساینا وجود دارد. 

البته این موضوع در مورد تقریباً همه تیپ‌های ساینا صدق می‌کند و به همین خاطر خیلی‌ها ترجیح می‌دهند ماشین را حتماً از کارخانه بخرند، حتی به قیمت آن‌که مدت زیادی برای تحویل آن صبر کنند.

در این مطلب قیمت روز انواع مدل‌های ساینا را آورده‌ (کارخانه و بازار) و توضیحاتی در مورد نحوه خرید آن از سایت شرکت سایپا داده‌ایم.

قیمت روز خودرو صفر ساینا (خرداد 1403)

قیمت انواع مدل‌های ساینا (کارخانه و بازار) در خرداد 1403 به شرح زیر است:

تیپقیمت بازار (تومان)قیمت کارخانه (تومان)
ساینا دنده‌ای معمولی398,000,000291,650,000
ساینا S تیپ  DA400,000,000323,757,000
ساینا دنده‌ای 85 گانه426,000,000340,196,000
ساینا اتوماتیک515,000,000330,966,000
ساینا دوگانه سوز437,000,000308,919,000

قیمت ساینا s استاندارد 85 گانه

قیمت ساینا s استاندارد 85 گانه
قیمت ساینا s استاندارد 85 گانه

قیمت کارخانه ساینا 85 گانه 335 میلیون تعیین شده است، اما همین ماشین هم‌اکنون در بازار تهران چیزی بین 425 میلیون تومان تا 430 میلیون تومان معامله می‌شود. به این ترتیب قیمت این ماشین در بازار آزاد حدود 100 میلیون بیشتر از نرخ مصوب کارخانه است و بر فرض شانس و قابلیت فروش در این روز‌ها، سود تقریباً 30 درصدی بابت خریدو فروش آن حاصل می‌شود.

قیمت بیشتر ساینا اس 85 گانه به خاطر قابلیت و امکانات بیشتری است که این خودرو نسبت به سایر تیپ‌های ساینا دارد. امکاناتی مثل کنترل کشش پایداری، روشنایی چراغ در روز، سیستم راهنمای تعویض دنده، سیستم TPMS یا همان سیستم پایش فشار باد لاستیک و کنترل حرکت در سربالایی، از جمله این موارد هستند.

پیش‌بینی قیمت ساینا با توجه به وضعیت بازار خودرو

ابتدای سال 1403 قیمت ساینا نیز مثل دیگر خودروهای داخلی جهشی موقتی داشت، اما از اواسط اردیبهشت ماه قیمت این خودرو به ثبات رسید و به تدریج روندی کاهش به خود رسید. به طور مثال در 15 اردیبهشت 1402 ساینا s 85 گانه به مرز 450 میلیون تومان رسید، اما هم‌اکنون با قیمتی حدوداً 425 میلیون تومانی معامله می‌شود که کاهشی 25 میلیون را نشان می‌دهد.

در عین حال برخی کارشناسان فعال در حوزه اتومبیل پیش‌بینی می‌کنند که با توجه به وضعیت بازار خودرو در آینده، در بازه زمانی کوتاه مدت این ثبات همچنان ادامه داشته باشد، اما در بازه زمانی میان مدت روند قیمتی این خودرو شیب صعودی به خود بگیرد.

این مسئله می‌توان تفاوت قیمت ساینا کارخانه و بازار را نیز بیشتر کند و به حدود 40 تا 50 درصد برساند که طبیعتاً خرید آن را از کارخانه منطقی‌تر می‌کند.

قیمت ساینا کارکرده در بازار آزاد

قیمت ساینا کارکرده در بازار آزاد
قیمت ساینا کارکرده در بازار آزاد

مثل خیلی از دیگر خودروهای سایپا و ایران خودرو، ساینا نیز در بازار خودروهای دست دوم افت قیمت چندانی نداشته و از این نظر خودروی با ارزشی به حساب می‌آید. بررسی کارشناس ما نشان می‌دهد که قیمت خودرو امروز در بازار دست دوم به ترتیب زیر است:

  • قیمت ساینا S دست دوم دنده‌ای در بازار آزاد در محدوده قیمت 353,000,000 تا 397,000,000 تومان.
  • قیمت ساینا S دست دوم دنده‌ای استاندارد در بازار آزاد در محدوده قیمت 393,000,000 تا 417,000,000 تومان.
  • قیمت ساینا S دست دوم اتوماتیک در بازار آزاد در محدوده قیمت 453,000,000 تا 484,000,000 تومان.
  • قیمت ساینا S دست دوم دوگانه سوز در بازار آزاد در محدوده قیمت 398,000,000 تا 422,000,000 تومان.

خرید ساینا از کارخانه یا از بازار؟ کدام یک گزینه بهتری است؟

قیمت ساینا در بازار با قیمت آن در کارخانه – در همه مدل‌های آن – چیزی بین 25 تا 30 درصد تفاوت دارد. از این لحاظ این سوال پیش می‌آید که خرید از کجا به‌صرفه‌تر است؟ کارخانه یا بازار؟

مسئله اینجاست که خرید این ماشین از بازار خیلی سریع انجام می‌شود و دردسر کمی دارد، اما موقعی که می‌خواهید ساینا را از کارخانه مستقیماً خریداری نمایید، مواردی مثل موعد تحویل بلندمدت و ریسک افزایش قیمت موقع تحویل ماشین وجود دارد. 

در عین حال اما جای تردیدی نیست که در صورتی که شانس و اقبال خرید ماشین از کارخانه را دارید، حتماً آن را در اولویت قرار دهید، زیرا از لحاظ هزینه‌ای به نفعتان است و حتی اگر بعداً بخواهید ماشین را در بازار بفروشید، سود بیشتری عایدتان می‌شود.

جدیدترین طرح پیش فروش سایپا به مناسبت عید قربان

شرکت سایپا به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان و در راستای افزایش عرضه محصولات و تنظیم بازار در نظر دارد پیش فروش برخی از محصولات خود را ویژه متقاضیان عادی، طرح‌ جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و جایگزینی خودروهای فرسوده از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه مورخ 23/03/1403 از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا به آدرس https://saipa.iranecar.com تا زمان تکمیل ظرفیت فعال نماید.

شرایط ثبت نام و همچنین موعد تحویل خودرو ساینا اس بنا به اعلام سایت شرکت سایپا به ترتیب زیر است:

مدل خودروموعد تحویلقیمت خودرومبلغ پیش پرداخت (تومان)
ساینا S با استاندارد ۸۵ گانهساینا S با استاندارد ۸۵ گانهقیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریان۱.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰

گفتنی است که قیمت نهایی ماشین در زمان ارسال دعوت‌نامه واریز وجه اعلام می‌گردد. پرداخت مازاد 170 میلیون تومان نیز در همان زمان ارسال دعوت‌نامه انجام خواهد شد. قیمت روز خودرو صفر سایپا را می‌توانید در وب‌سایت رسمی این شرکت مشاهده نمایید.

شرایط شرکت در طرح پیش فروش ساینا S

شرایط شرکت در طرح پیش فروش ساینا S
شرایط شرکت در طرح پیش فروش ساینا S

برخی از شرایط پیش فروش ساینا اس 85 گانه به شرح زیر است:

  • محدودیت کد ملی برای ثبت نام وجود دارد و هر کد ملی صرفاً مجاز به ثبت نام یک دستگاه خودرو است.
  • حداقل سن متقاضیان خرید خودرو 18 سال است.
  • متقاضیان شرکت در طرح فروش ساینا طرح عید قربان ملزم به ارائه گواهینامه خودرو حداقل پایه سوم هستند.
  • امکان ثبت نام برای متقاضیان دارای پلاک فعال انتظامی (نصب بر روی خودرو) میسر نیست.
  • امکان صلح (خرید انصرافی) و انتقال خودرو بصورت وکالتی وجود ندارد.
  • ثبت نام برای مشتریان حقوقی امکان‌پذیر نیست.
  • متقاضی نباید در 48 ماه گذاشته از ایران خودرو و سایپا، و در 24 ماه گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی ماشینی را به صورت صفر کیلومتر خریده باشد.

نکته: در گذشته امکان ثبت نام ساینا S بدون قرعه کشی وجود داشت، اما در حال حاضر با توجه به تقاضای بالایی که برای انواع خودروها از جمله این محصول سایپا وجود دارد، در اغلب موارد بعد از ثبت‌نام برای تعیین اولویت بین متقاضیان، قرعه‌کشی انجام می‌شود و سپس به همان ترتیب خودرو به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

خرید قسطی ساینا s استاندارد 85 گانه

در حال حاضر هیچ طرح خرید قسطی برای ساینا 85 گانه که توسط شرکت سایپا منتشر شده باشد، وجود ندارد. خرید این خودرو از کارخانه به شکل خرید پیش فروش و از طریق سایت گروه خودروسازی سایپا امکان‌پذیر است.

افرادی که با توجه به وضعیت بازار خودرو قصد دارند ماشین ساینا را به صورت قسطی خریداری نمایند، می‌توانند از طریق شرکت‌های واسطه یا نمایشگاه‌های ماشین اقدام نمایند. این مراکز مبلغی را به عنوان پیش پرداخت دریافت نموده و خودرو را به شکل فوری تحویل می‌دهند. خریدار سپس باید قسط‌های ماشین را در مواعد تعیین شده به حساب شرکت (یا بنگاه) واریز کند.

منابع

گزارش خبری – تبلیغاتی «تفاوت قیمت ساینا کارخانه و بازار» با سفارش شرکت مریخ کارپارس آسیا تدوین و نگارش شده است. مسئولیت کامل محتوای آن با سفارش دهنده می‌باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا