راهکار هفتم افزایش یادگیری و تقویت قوای ذهنی

همکلاسی و همراه خوب یو سی؛ سلام
به کلاس راهکارهای ساده، عملی و کاربردی برای افزایش یادگیری و تقویت قوای ذهنی خوش آمدید.

در این صفحه از کلاس، شما می توانید راهکار هفتم با موضوع نحوه صحیح راه رفتن را به صورت آنلاین مطالعه کنید.

به نحوه راه رفتن خود تا به حال دقت کرده اید؟ آیا از آن گروه آدم هایی هستید که با گردنی افراشته و سینه ای فراخ و کمری راست، راه می روند یا از آن گروهی که پشت خود را خم می کنند و سینه را به تو می کشند و گردن را خم می کنند؟

اغلب ما از دیدن گروه اول حس اعتماد به نفس، توانایی و جوانی و شادابی پیدا می کنیم و با دیدن گروه دوم به یاد خجالت و شرم و ناتوانی و شکست می افتیم. این تصورات بسیار به حقیقت نزدیک هستند!

حقیقت آن است که نوع راه رفتن و ایستادن ما در توانایی ها و روحیه ما تاثیر بسزایی دارند. این امر دلایل علمی بسیار محکم و ثابت شده ای دارد.

وقتی که سینه را به تو می کشیم و پشت را خم می کنیم در واقع ظرفیت قفسه صدری را کاهش می دهیم و حجم مفید و موثر ریه را کم می کنیم. با این کار متاسفانه میزان اکسیژن ورودی به ریه ها را می کاهیم و حجم فضای مرده و انباشته از دی اکسید کربن سیاه و زیان بار را افزایش می دهیم. در حالت سلامت کامل، اکسیژن ورودی به ریه ها شاخصی برای اکسیژن شناور در خون و اکسیژنی است که به اندام های مختلف و از آن جمله مغز و اعصاب می رسد.

وقتی که فردی پشت را راست نگه می دارد و قفسه سینه را بیرون می دهد، در واقع بر ظرفیت طبیعی ریه های خویش می افزاید و بیشتر از سهمیه خود اکسیژن دریافت می کند! این امر موجب می شود که اکسیژن بیشتری به خون و به مغز او برسد و احساس نشاط و شادابی و توانایی کند.

بر این اساس در شیوه راه رفتن خود بیشتر دقت کنید. سر را بالا بگیرید، گردن و ستون فقرات خود را راست کنید و عمیق نفس بکشید.

راهکار هشتم »

تبلیغات
HiU Company

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *