راهکار چهارم افزایش یادگیری و تقویت قوای ذهنی

همکلاسی و همراه خوب یو سی؛ سلام
به کلاس راهکارهای ساده، عملی و کاربردی برای افزایش یادگیری و تقویت قوای ذهنی خوش آمدید.

در این صفحه از کلاس، شما می توانید راهکار چهارم با موضوع مصرف مایعات را به صورت آنلاین مطالعه کنید.

میزان مایعات بدن برای تفکر و یادگیری شما نقش اساسی دارند.

ممکن است بنا به عادت، کسی کمتر احساس تشنگی کند؛ اما این به معنای عدم نیاز به آب نیست! بدن انسان در شرایط عادی به حدود ۸ لیوان آب در روز نیاز دارد که این میزان با گرمی و خشکی هوا، با فعالیت بدنی و تعریق و در شرایطی چون خونریزی، آبریزش چشم و بینی (در زمان سرماخوردگی و آلرژی) و بیماری های خاص افزایش خواهد یافت.

مغز معمولاً بیشترین آسیب را از کم آبی متحمل می شود و به دنبال آن اختلال یادگیری، کم رنگ شدن حافظه، فراموشی و کاهش سطح هوشیاری پدیدار می گردد.

اگر احساس تشنگی در شما کمرنگ است برای خود برنامه ای بگذارید تا در ساعات مشخص میزان آب مورد نیاز خود را تکمیل کنید.

چای کمرنگ، آب میوه طبیعی، شربت های طبیعی و مقوی همگی می توانند جایگزین آب شوند. به عنوان مثال عادت کنید که هر روز صبح و هر شب در یک لیوان آب یک قاشق عسل و یک قاشق آبلیمو حل کنید و بنوشید. در فصل سرما به صورت داغ و در فصل گرما پس از سرد شدن در یخچال؛ این شربت علاوه بر تامین بخشی از آب مورد نیاز بدن به افزایش کارآیی سلول های مغزی کمک شایانی می کند. همچنین می توانید دو لیوان شیر در روز بنوشید.

راهکار پنجم »

تبلیغات
فروشگاه شارژ، محصولات مجازی و خدمات بر خط های یو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *