خانه / راهکار بیست و چهارم افزایش یادگیری و تقویت قوای ذهنی
کسب و کار شما

راهکار بیست و چهارم افزایش یادگیری و تقویت قوای ذهنی

همکلاسی و همراه خوب یو سی؛ سلام
به کلاس راهکارهای ساده، عملی و کاربردی برای افزایش یادگیری و تقویت قوای ذهنی خوش آمدید.

در این صفحه از کلاس، شما می توانید راهکار بیست و چهارم با موضوع ویتامین ها و آلزایمر را به صورت آنلاین مطالعه کنید.

تیامین یا ویتامین B1 در بیماران آلزایمری اندکی به بهبود حافظه کمک می کند اما در افراد عادی کمک فراوانی به پیشگیری از ابتلا به فراموشی می نماید.

مصرف ویتامین B1 به ساخت یک ناقل عصبی مهم به نام استیل کولین کمک می کند. این ناقل عصبی تکانه های عصبی را که می خواهند از فواصل بین سلول های عصبی عبور کنند منتقل می سازد. استیل کولین به همراه چندین ناقل دیگر کار انتقال اطلاعات را انجام می دهد. همان چیزی که در به خاطر آوردن محفوظات ذهنی به ما کمک می کند.

تحقیقات نشان می دهد که تا ۳۷ درصد سالمندان با کمبود ویتامین B1 روبرو می باشند و این عامل مهمی در شیوع فراموشی پیری است. توصیه این است که از هم اکنون با مصرف کافی ویتامین B1 سلول های مغزی خود را از نعمت این ماده مهم بهره مند سازید. ویتامین B1 در سبوس برنج، جوانه گندم، باقلا، نخود سبز، پرتقال و گوشت گاو موجود است و با استفاده از غلات کامل یعنی سبوس دار می توانید به راحتی به میزان مورد نیاز روزانه خود یعنی ۱.۵ میلی گرم دسترسی پیدا کنید.

از طرفی دیگر کمبود طولانی مدت ویتامین B12، ویتامین C و اسید فولیک نیز بر فعالیت مغزی اثرات اثبات شده ای می گذارد. توصیه می شود یک رژیم غذایی با محدودیت آلومینیوم و قند و چربی و با مقادیر بالای روی (زینک) و ویتامین های گروه B را برای پیشگیری از فراموشی پیش روند یا آلزایمر رعایت کنید.

کسب و کار شما

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. بخش های الزامی با * مشخص شده اند. *

*