راهکار دوم افزایش یادگیری و تقویت قوای ذهنی

همکلاسی و همراه خوب یو سی؛ سلام
به کلاس راهکارهای ساده، عملی و کاربردی برای افزایش یادگیری و تقویت قوای ذهنی خوش آمدید.

در این صفحه از کلاس، شما می توانید راهکار دوم با موضوع صبحانه را به صورت آنلاین مطالعه کنید.

صبحانه برای افرادی که به کار فکری مشغول هستند، یکی از اصول اجتناب ناپذیر تندرستی و کارآیی است.

حالا سوال اصلی این است که شما صبحانه چه می خورید؟! آیا می دانید آنچه که به عنوان اولین غذای روزتان میل می کنید ارزشی بسیار بالاتر از سایر غذاها دارد؟

صبحانه باید چند خصوصیت داشته باشد:

  • اول آنکه سَبُک و زود هضم باشد تا برای هضم و جذب در بدن ایجاد زحمت نکند و موجب صرف انرژی در دستگاه گوارش نشود.
  • دوم آنکه سرشار از مواد انرژی زا باشد تا ساعت ها بی غذایی بدن را پس از خواب شبانه جبران کند و انرژی لازم و مورد نیاز سیستم های مختلف بدن را در اختیار آنها بگذارد.
  • سوم آنکه به سرعت و آسانی در اختیار سلول ها، خصوصاً سلول های مغزی قرار گیرد تا توانایی های فکری و ذهنی به سرعت بکار بیافتند و به اوج خود برسند.

طبق نظریه کارشناسان تغذیه، بهترین صبحانه خوراکی هایی هستند که از کربوهیدرات های طبیعی تشکیل شده باشند. در میان این گروه غذایی، چند خوراکی بارز و برجسته وجود دارد که ارزش صبحانه ما را بالا می برند: کشمش، عسل و خرما.

راهکار سوم »

تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *