خانه / راهکار هیجدهم افزایش یادگیری و تقویت قوای ذهنی
لقمه های انگلیسی

راهکار هیجدهم افزایش یادگیری و تقویت قوای ذهنی

همکلاسی و همراه خوب یو سی؛ سلام
به کلاس راهکارهای ساده، عملی و کاربردی برای افزایش یادگیری و تقویت قوای ذهنی خوش آمدید.

در این صفحه از کلاس، شما می توانید راهکار هیجدهم با موضوع خوراکی های مضر و مفید برای حافظه را به صورت آنلاین مطالعه کنید.

تحقیق مشهور فرامینگهام نشان داد که هرچه فشار خون بالاتر شد؛ آزمایش های مغزی از جمله آزمایش های حافظه نتایج ضعیف تری خواهند داشت. پژوهشگران فکر می کنند که افزایش فشار خون ممکن است موجب تغییراتی در جریان خون مغز و خونرسانی به سلول های حاوی اطلاعات شود. به همین دلیل توصیه می شود رژیم غذایی پیشگیری کننده از فشار خون را در پیش بگیرید. در این رژیم غذایی نباید بیشتر از ۲۵ درصد کالری غذاها از چربی تامین شده باشد.

محدودیت چربی مصرفی و خودداری از مصرف نمک بیش از حد، می تواند به تقویت حافظه و پیشگیری از وقوع مکرر فراموشی کمک کند.

همچنین هر خوراکی که ویتامین های B را در بدن کاهش دهد و ذخایر آن را تخلیه نماید، منجر به فراموشی می گردد. شاخص ترین عضو این گروه نوشابه های الکی است که هم به صورت مقطعی و هم در بلندمدت بر حافظه اثر تخریبی عمیقی دارند.

در پژوهشی در هلند به غذای دو گروه از مردان سالم و مسن ویتامین B6 اضافه کردند و حافظه آنها را در بلندمدت آزمودند. افرادی که در گروه مصرف کنندگان B6 بودند، حافظه بلندمدت شان به میزان واضحی بهبود یافته بود. البته حواس تان باشد که مصرف دو میلی گرم ویتامین B6 در روز کافی است.

کمبود ویتامین B12 به وضوح موجب بروز فراموشی و عدم آگاهی به زمان و مکان می شود. کمبود B12 امواج مغزی را نیز تغییر می دهد. فقط با مصرف اندکی شیر یا ماست و مقداری پروتئین حیوانی مثل انواع گوشت ها به مقدار کافی B12 دریافت خواهید کرد.

اگر ویتامین B12 به میزان کافی در بدن موجود نباشد ساخت اعصاب با مشکل مواجه می شود و عوارض عصبی متنوعی به وجود می آورد که یکی از آنها فراموشی است. گیاهخواران افراطی باید مراقب باشند؛ چون عدم مصرف فرآورده های حیوانی آنها را شدیداً در معرض فقر B12 و در نتیجه فراموشی قرار می دهد.

B1 و B2 نیز از آن دسته ویتامین هایی هستند که حتی کاهش خفیف آنها در بدن می تواند منجر به ضعف حافظه و بروز فراموشی های لکه ای گردد. اختلال تفکر و احساس مبهم ناخوشی و افسردگی نیز به همراه کمبود B1 شایع است و این حالات نیز به بروز فراموشی و اختلال توانایی های ذهنی دامن می زند.

سرویس کاهش دهنده رتبه الکسا در ایران

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. بخش های الزامی با * مشخص شده اند. *

*