خانه / راهکار شانزدهم افزایش یادگیری و تقویت قوای ذهنی
لقمه های انگلیسی

راهکار شانزدهم افزایش یادگیری و تقویت قوای ذهنی

همکلاسی و همراه خوب یو سی؛ سلام
به کلاس راهکارهای ساده، عملی و کاربردی برای افزایش یادگیری و تقویت قوای ذهنی خوش آمدید.

در این صفحه از کلاس، شما می توانید راهکار شانزدهم با موضوع آهن و خستگی مزمن را به صورت آنلاین مطالعه کنید.

دکتر سوزان لارک نویسنده کتاب خستگی مفرط و مزمن می گوید: «یکی از شایع ترین علل خستگی مزمن کم خونی و فقر آهن است.»

حتی یک کم خونی خیلی ضعیف هم می تواند بر توانایی جسمی و ذهنی شما اثر بگذارد. حتی ممکن است در آزمایشات شما کم خونی چندان هم گزارش نشود؛ اما ذخایر آهن بدن شما پیش از وقوع بیماری کم خونی به حداقل خود رسیده باشد.

حال چنانچه قصد دارید در کنار درمان دارویی به اصلاح وضعیت تغذیه ای خود نیز بپردازید و یا آنکه بدون دارو موارد خفیف و مخفی فقر آهن را درمان نمایید؛ می توانید از فرآورده های حیوانی سرشار از آهن مانند گوشت بدون چربی استفاده کنید. تمام گوشت ها چه قرمز و چه سفید و چه دریایی همگی سرشار از آهن، روی و منیزیم هستند که می توانند کم خونی فقر آهن شما را بهبود ببخشند. از سبزیجات حاوی آهن مانند اسفناج و لوبیا سبز یا حبوبات خصوصاً لوبیای سفید هم استفاده کنید.

آهن فرآورده های گیاهی به خوبی فرآورده های حیوانی نیست و برای جذب شدن دردسر بیشتری ایجاد می کند. در کنار مصرف آهن چه به صورت دارو و چه به صورت غذایی از مصرف ویتامین C غافل نشوید. این ویتامین در مرکبات، کیوی و گوجه تازه نیز به مقدار بالایی وجود دارد و جذب آهن خوراکی را تا ۳۰ درصد افزایش می دهد.

راهنما و نیازمندی های رایگان خرید و فروش، استخدام و خدمات در ایران

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. بخش های الزامی با * مشخص شده اند. *

*