خانه / راهکار چهاردهم افزایش یادگیری و تقویت قوای ذهنی
سرویس کاهش دهنده رتبه الکسا در ایران

راهکار چهاردهم افزایش یادگیری و تقویت قوای ذهنی

همکلاسی و همراه خوب یو سی؛ سلام
به کلاس راهکارهای ساده، عملی و کاربردی برای افزایش یادگیری و تقویت قوای ذهنی خوش آمدید.

در این صفحه از کلاس، شما می توانید راهکار چهاردهم با موضوع کسب آرامش با خوراکی را به صورت آنلاین مطالعه کنید.

به خاطر داشته باشید خوراکی ها نیز در ایجاد حالت آرامش شما بسیار موثر هستند. به عنوان مثال قند و شکر بطور مقطعی شما را سر حال می کند؛ اما پس از مدت کوتاهی در شما استرس و افت قند خون ایجاد می کند و یا خوراکی های آماده مثل فست فودها به علت برخی مواد نگهدارنده موجود، استرس زا هستند. پفک و چیپس و ادویه های نامتعارف هم به شدت حالت عصبی و اضطرابی ایجاد می کنند و بهتر است استفاده نشوند.

در عوض مصرف میوه ها و سبزیجات آرامش بخش می باشند و مصرف مایعات بخصوص آب خنک آرامش ایجاد می کند. چای کمرنگ و گرم هم تمرکز حواس ایجاد می کند و هم آب بدن را تامین می کند و کشمش و انجیر و خرما هم بهترین یاوران ذهن شما هستند که گلوکز خالص را در اختیار سلول های مغزی قرار می دهند.

استفاده از عسل هر چند که مفید است اما با طبیعت بعضی از افراد سازگار نیست. عسل گاهی از اوقات حالت تحریک ایجاد می کند و ممکن است آرامش شما را بر هم بزند. به همین دلیل بهتر است عسل را در حجمی از آب گرم حل کرد و به صورت رقیق شده استفاده نمود تا حالت تحریکی آن کاسته شود.

ویژگی های جسمانی شما بستگی به غذایی دارد که می خورید. کربوهیدرات ها تولید سروتونین را افزایش می دهند. سروتونین یک ماده قلیایی مغزی است که باعث آرامش می شود. شما بعد از خوردن یک وعده غذای پُر چرب و سنگین، تنبل و بی حال می شوید. بدن شما برای هضم غذاهای پُر چرب به زمان بیشتری نیاز دارد، حال آنکه ذهن و عضلات شما سوخت کافی دریافت نکرده اند. اگر ساندویچ مرغ بخورید (پروتئین و کربوهیدارت ها با هم ترکیب می شوند) خستگی از بین می رود.

خوردن مقدار زیادی سبزیجات و میوه نیز مهم است. در غیر این صورت، ذخیره ویتامین و مواد معدنی در بدن کاهش می یابد و به خستگی می انجامد. همچنین مطالعه ای که در مجله پزشکی لانس چاپ شده، نشان می دهد که تکمیل رژیم غذایی با یکی از محصولات مولتی ویتامین مینرال می تواند موجب افزایش هوش غیر بیانی کودکان شود. این مطالعه نقش اساسی بسیاری از ویتامین ها و املاح معدنی در عملکرد مغز را به نمایش می گذارد. ریز مغذی هایی که به ویژه در فعالیت و عملکرد مغز و سیستم عصبی اهمیت دارند عبارتند از: تیامین، نیاسین، ویتامین B6، ویتامین B12، مس، ید، آهن، منیزیم، منگنز، پتاسیم و روی.

کمبود هر یک از این مغذی های اساسی موجب معیوب شدن فعالیت مغز و سیستم عصبی بدن می شود.

سرویس کاهش دهنده رتبه الکسا در ایران

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. بخش های الزامی با * مشخص شده اند. *

*