راهکار اول افزایش یادگیری و تقویت قوای ذهنی

همکلاسی و همراه خوب یو سی؛ سلام
به کلاس راهکارهای ساده، عملی و کاربردی برای افزایش یادگیری و تقویت قوای ذهنی خوش آمدید.

در این صفحه از کلاس، شما می توانید راهکار اول با موضوع خواب را به صورت آنلاین مطالعه کنید.

خواب به اندازه هوایی که تنفس می کنید و غذایی که می خورید برای عملکرد سلول های مغزی شما مهم است و بدترین کاری که می توانید انجام دهید آن است که برای بیشتر یاد گرفتن یا بیشتر مطالعه کردن، از خواب تان کم کنید.

هر فردی به میزان مشخصی خواب نیاز دارد که این نیاز برای هر فرد امری منحصر به فرد است و فقط خودش می تواند ارزیابی کند که چه مقدار خواب برای او کافی است. بنابراین ارائه یک قانون کلی برای ساعات خواب و بیداری درست نیست و فقط می توانیم حدود قابل انعطاف این محدوده زمانی را مشخص کنیم. همچنین نیاز به خواب در سنین مختلف هم متفاوت است. پس اندازه خواب مورد نیاز شما به سن، میزان فعالیت و خصوصیات فردی شما بستگی دارد.

خب؛ حالا باید بدانید که کم خوابی و زیاد خوابیدن هر دو به قدرت یادگیری شما آسیب می زند.

  • کم خوابی منجر به خستگی سلول های مغزی می شود. سلول های مغزی علاوه بر یادگیری به مدیریت عمومی بدن شما هم مشغول هستند. پس وقتی که خسته شدند، نه تنها قدرت فراگیری آنها کاهش می یابد، بلکه احساس کسالت و کرختی عمومی و کاهش سطح هوشیاری رخ می دهد.
  • زیاد خوابیدن هم به نوع دیگری بر یادگیری شما اثر منفی دارد. خواب زیاد جسم را تنبل و کسل می کند.

راهکار دوم »

تبلیغات
فروشگاه شارژ، محصولات مجازی و خدمات بر خط های یو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *